Tills du finner ett bättre ord (du verkade inte nöjd med det här?), så blir det lättare att diskutera om vi är överens om betydelsen av ordet.
Biologisk mångfald... funkar det?
Tills du finner ett bättre ord (du verkade inte nöjd med det här?), så blir det lättare att diskutera om vi är överens om betydelsen av ordet.
Varför kan vi inte utrota arter för att vi är en del av naturen? Och menar du enbart djurarter som du skriver ovan, eller gäller det även andra arter?
Varför förutsätter du det?
Miljöfrågor är populärt för tillfället, och det engagerar många, även ungdomar.
Arntur: Jag ska förenkla frågeställningen lite. Du säger att du inte vill ha en ekonomi uppbyggd på frivillig handel. Vad är i så fall ditt alternativ? Jag kan bara se kommandostyrd handel som ditt alternativ.
För övrigt väligt kostigt av en jägare/viltvårdare att säga att det är ok att utrota en djurart, tycker du vi skall utrota Älg också som faktiskt dödat människor? Tänker då främst på viltolyckor. SKall vi utrota Björnar i sverige? och Järv?
9 192 088 (29 feb 2008) -25 000 = 9 167 088 som måste bort, vart? Jag vill ha ett svar.
//J
Biologisk mångfald... funkar det?
Varghat, glesbygd-storstad, klimathot-hysteri, frihandel, kommandostyrdhandel. Detta börjar likna en lärobok i samhällskunskap. Fan va kul att se denna debatt i tv.
Jag har inte sagt eller tyckt något. Jag vill bara förstå varför du anser att en art inte kan utrotas? Och om det enbart gäller djur?