GR20, igen

Vi, två 60+ are, tänkte gå GR20 i sommar. Mycket har vi läst ........
Vi tänker tälta, kanske. Vad är kostnaden för att tälta vs i stuga.

Som geocachingfans tänte vi avsluta med en cykeltur runt ön. Någon kommentar om vägar och trafik?

Förra våren låg priset för att tälta vid stugorna på 6€ vid i princip alla stugor. Är lite osäker på vad det kostade att sova inomhus men om jag inte miss minner mig var det runt 10€.
Maten kostade mellan 13-20 €. Det gäller den serverade maten. Det fanns diverse annat att köpa som pasta, pastasåser, soppor, bröd, i enstaka fall frukt men framför allt den goda lufttorkade korven dom har där. Så det finns möjligheter att äta billigare varje dag också. Vet att de flesta stugor också serverade frukost men jag kommer inte ihåg priset tyvärr.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Upprepar vad jag sagt förut: tälta, även om tältplatserna är slitna och dammiga. Och laga egen frukost i (eller vid) tältet så ni kommer iväg i tid.

Man får istortsett bara tälta vid stuglägena; till min glädje fanns dock inga tidsgränser -
även om tältet är ett drivhus på eftermiddagen,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips