GR20, igen

Vi, två 60+ are, tänkte gå GR20 i sommar. Mycket har vi läst ........
Vi tänker tälta, kanske. Vad är kostnaden för att tälta vs i stuga.

Som geocachingfans tänte vi avsluta med en cykeltur runt ön. Någon kommentar om vägar och trafik?
 
Förra våren låg priset för att tälta vid stugorna på 6€ vid i princip alla stugor. Är lite osäker på vad det kostade att sova inomhus men om jag inte miss minner mig var det runt 10€.
Maten kostade mellan 13-20 €. Det gäller den serverade maten. Det fanns diverse annat att köpa som pasta, pastasåser, soppor, bröd, i enstaka fall frukt men framför allt den goda lufttorkade korven dom har där. Så det finns möjligheter att äta billigare varje dag också. Vet att de flesta stugor också serverade frukost men jag kommer inte ihåg priset tyvärr.
 
Upprepar vad jag sagt förut: tälta, även om tältplatserna är slitna och dammiga. Och laga egen frukost i (eller vid) tältet så ni kommer iväg i tid.


Man får istortsett bara tälta vid stuglägena; till min glädje fanns dock inga tidsgränser -
även om tältet är ett drivhus på eftermiddagen,
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kekelund00 GR20 Trekking 7
josefkarlstrom GR20, Pyrenerena eller annat alternativ Trekking 5
danielpihlgren GR20 - Korsika i juli/augusti 2009 Trekking 31
Magnus H Kök på GR20 Corsica Trekking 9
tryffelsvinet GR20 Trekking 9
oddball camino de santiago, igen, några praktiska frågor Trekking 14
KarolinaS Mont Blanc igen Trekking 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...