GPS tracker på Grönland

Hallå,

Jag har letat och letat på nätet efter svar men hoppas nu på att kunna få hjälp av er kunniga personer.

Jag är på jakt efter efter utrustning som motsvarar SPOT-sändare (http://international.findmespot.com/) MEN som fungerar på hela Grönland.

Viktiga funktioner:
- Kunna skicka position till helst en hemsida enkelt, helst genom att bara trycka på en knapp.
- Skicka nödsignal (SOS motsv)
- Track progress, dvs att den med jämna mellanrum skickar position.
- Lång batteritid

Så har du någon ide på vad som kan funka är jag enormt tacksam för alla tips!

Sommarhälsningar
Lars

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Glad att kunna hjälpa till :)

Har några bekanta som använt den frekvent det senaste halvåret och intrycket verkar mycket stabilt.

Iridium

Den senaste Iridium satellittelefon har inbygd GPS og funker överalt. Och så går det ju också att ringa med den...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips