GPS och Motorcykel?

RAM

Dom på RAM ligger långt efter, fast dom har spetsat till det hela med en flaska med dryck/vatten ifall man inte får nog av vatten från ovan.

rambmwiu6.jpg

Per Brune

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
apersson850; sa:
Den silvriga saken längst upp till höger är ingen Garmin, såvitt jag vet.

Anders

Det är riktigt, men bilden bakom länken i första inlägget har bara Garmin (det var den jag kommenterade), tycker kanske att dom borde haft någon ipaq (som på andra bilden) eller kanske Palm. Sedan är det väl som så att Navman har en stor andel när det gäller navigation för bil/motorcykel.

Det var den första bilden jag menade också, men jag ser nu att det är ju visst en Garmin, den också. Det är en i den nyaste serien av StreetPilot, en 26xx. Jag tyckte den såg så ljus ut på fotot, så jag trodde det var något annat. Ljussättningen orsakade kanske att den ser "silvrig" ut.

Men du har rätt, det är bara Garmin på den första bilden.

Anders

Attrapp ?

En gissning.

Eftersom displayen inte är tänd, kan det vara en måttriktig attrapp (skal) dom fått för att hinna konstruera hållarna i tid till själva lanseringen av GPSen. Och då är det inte sänket att färgen på skalet är den ”rätta”.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips