GPS logger

Jag ska ut och cykla under sommaren, och skulle vilja ha färdvägen dokumenterad på något billigt sätt. Jag har sett loggers för ca 2000:- vilket är över min budget.

Min krav är alltså inte navigering, men att få färdvägen loggad så att man kan föra över detta till en dator i efterhand.

Jag uppskattar att jag behöver kunna logga 10hx10 dagar utan tillgång till laddare.

Existerar produkten jag söker till ett billigt pris, eller är det önsketänkande?

Om du ska cykla sâ klarar du ju dig med vilken gammal GPS som helst.
Leta efter en gammal eTrex, Foretrex (med AAA-batterrier) eller 12-serie frân Garmin, dessa har en sämre mottagare än nya modeller men duger ât dig.
Dessa klarar 10000 loggpunkter och intervallet kan ställas in pâ flera olika sätt.
Det ger dig nästan 2 punkter per minut pâ hundra timmars cyklande.
Dock fâr du byta batteri varannan dag ca.

Edit: kollade prylmarknaden här, fanns en 60CS som du säkert kan pruta lite pâ.
Om du stänger av allt onödigt i den sâ blir den strömsnâl o bra. Den ger dig dessutom all funktionalitet du kan behöva ifall att.
Nej, den är inte min. :-.)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips