GPS i bilen?

Bättre ?

Kör med Vistan på instrumenthållaren och får mellan 5 och 8 meters noggranhet. Blir den bättre med denna antenn ?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Bättre och bättre

Mottagningen blir såklart bättre, noggrannheten kan du inte påverka i egentlig mening. Men med en antenn på taket så kan du ju möjligen få in fler satelliter, och framför allt säkrare signalstyrka.

/Janne

Placeringen då?

Jag har inte provat, men den största finessen med extern antenn måste väl vara att man kan placera GPSn där den är lättast att ha att göra med?
Långt fram i rutan är ju inte alltid så praktiskt, när det gäller sikt och åtkomlighet.

Anders

Trafiksäkert

Jo antingen klämmer jag fast den mot rutan vid fönsterstolpen eller så sätter jag den i hållaren för min mobil (passar faktiskt bra).

En mobilmagnet och tillhörande platta att limma bak på GPS:en finns i din "mobiltelefontillbehörsaffär" eller på Clas Ohlson. Funkar bra!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips