Gotland Runt

Hej!

Jag planerar att vandra Gotland runt under Juli månad och tänkte kolla om någon gjort något liknande och hur ni i så fall löste dricksvatten? Min plan nu är att besöka kyrkor eller knacka på hos folk och fråga om jag kan få fylla på mina vattenflaskor.

Vore väldigt tacksam för tips!

Ett tag sen jag var på Gotland, men förr var vatten inget problem. Men andra kan svara bättre. Däremot misstänker jag att med ökat turisttryck kanske man är lite less på folk som knackar på just i juli...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svar! Kan tänka mig det också men får försöka va så trevlig som möjligt. Hur skaffade du vatten "förr"?

Kyrkor, lanthandlar, mackar, gårdar/hus. Ungefär så tror jag det var. Kyrkor finns det ju gott om och där brukar ju gå att hitta en kran. Såg på eniro att det verkar finnas rätt många mackar nu och även de obemannade brukar väl ha en vattenkran?

Minns faktiskt inte så tydligt var och hur vi tankade, bara att vi inte behövde bära på ett reservlager vatten utan bara så vi hade att dricka och till nästa mål mat.

Om du har tänkt gå ända ute på stranden (där det går, vilket nog är för det mesta om man inte har koskräck) så kan det nog bli långt mellan ställena på sina håll.

Ett tips är att gå med i den här Facebook gruppen:
https://www.facebook.com/groups/gotlandoutdoor/

Lägg in etapprapporter där, det blir nog uppskattat, samtidigt kan du passa på och få hjälp med info inför nästa etapp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips