Gotland Runt i kajak!

I somras paddlade jag och min flickvän Gotland runt!
Denna sommaren var kanske inte den bästa.
Men vi fick allt vårt äventyr!
14 dagar (2,5 vilodagar inkl.) tog de oss att komma runt den ca 45 mil långa kusten

Varför cykla när man kan paddla runt ön?

Jag ber att få återkomma men en mer utförlig beskrivning av vår resa!

Adam

Vandring

Jag har inte så mycket erfarenhet av paddling, är 6-7 km/h i snitt en rimlig fart? Kan du bedöma ungefär hur stor andel av kusten (STRANDEN) som är tillgänglig för vandring? Gotland bör ju ha rimligt vandringsvänliga strändere, så länge de är tillgängliga. Utan alltför mycket privata tomter osv.

Mvh Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Paddla/vandra på Gotland

Hej Per!

Vi paddlade ca 5km/h, men det berodde på att vi hade motvind i stort sett hela resan.
Visst kan man vandra ön runt!
Vi har gått, i olika etapper, Stor Sudret och lite mer.
Det är mest i norr, där det finns militär områden som man inte bör klampa omkring i.
Annars är det kul att cykla MTB runt om!
Det är nästan stigar, vägar eller strandängar runt om.
Den största faran är väl en och annan kohage!

Adam/PictureThis

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips