Gore Tex jacka för stad och friluft, förslag???

Söker en snygg och diskret jacka som jag kan ha såväl när jag kommer till möten och konferenser med slipsfolket som när jag cyklar dit i regn och snö, även när jag åker långfärd, utför etc. Har ni hittat något trevlig att rekommendera?
Tack för svar från Stefan

Tierra

Tierra har flera jackor som ser förhållandevis "normala" ut. Om du vill smälta in fullständigt bland "slipsfolket" så är Vancouver jackan ett alternativ, den är kanske inte så bra vid utförs och turåkning då den saknar huva. 2495 kr kostar den. Om du vill ha nåt som är lite mer anpassat till utförs och turskidåkning så kan Yukon jacka vara ett alternativ, den smälter kanske inte in fullt så bra på affärsmöten men det är ju inte en så himla "skrikig" jacka, ganska neutrala färger och lite mer ledigt skuren än en mer extrem jacka, 3395 kr kostar den. Jag har visserligen sett affärsmän som gått runt i Klättermusen Fimbul, men de ser ju lite udda ut bland resten av ytterrockarna, så det är ju en fråga om hur mycket du är beredd att riskera.

Lycka till!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Norrøna Trollveggen

Min fru har en grå Norrøna Trollveggen som är en mycket neutral jacka och som jag är helt säker på att den kan användas till vardags, även vid lite finare tillfällen. Själv har jag en blå variant av samma jacka men den är inte lika lika neutral. Norrøna Trollveggen går på strax under 4000:-

Ska väl också nämna att det är en jacka som vi är extremt nöjda med. Har faktiskt utsett den till min bästa jacka genom tiderna, alla kategorier inräknade. Inte illa.

/Mille

Bra tråd!

Craft har flera snygga jackor, köpte själv en utgången modell på rean, som jag är mycket nöjd med. Regatta har ett par som ser riktigt civilicerade ut och har funktion, har du tittat hos Eddi Bauer?

Golf jackoer

Kolla in golfkläder ! Flera märken tillverkar snygga jackoer i tex. Gore-tex som inte ser så "extrema" ut !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips