Glasfiber och epoxy

Hej.
Nu har jag äntligen köpt ritningar till en kajak. Så nu tänkte jag höra om det är någon som känner till något ställe i Stockholmsområdet där man kan köpa epoxy och glasfiberväv till ett hyffsat pris.

/viktor
 
Epoxy

Hej!

Bor också i Stockholm men köpte i alla fall från BHP produkter i Klågerup. Bra priser o bra service. Dom finns på tfn 040-44 07 10.

Lycka till/Jan
 
Man får det man betalar för

Är ett känt gammalt ordpsråk. Köper man billig epoxi så får man mycket riktigt billig epoxi.

Viktigt när man köper epoxi är att man har en seriös leverantör som känner sin produkt väl och kan ge någon slags garanti för eventuella fel.

Lägger man ner 200-400 timmar som ett avancerat strippbygge kan ta tycker jag att det är fjuttigt att snåla på hundralapparna.

obs i dom flesta fallen går det bra och det är sällsynt att man misslyckas.

Men det finns skräckhistorier om folk som byggt hiskeligga byggen med 18 olika rengnskogsträslag och för vilka det första lagret epoxi blivit mjölkvitt. Blotta tanken är skrämmande.

Obs jag har ingen erfarenhet från nämda leverantörer. Utan anmärkningen är mer allmänt hållen. Lägger man ner så mycket tid som det rör sig om för ett stripp bygge tycker jag att man skall satsa på kvalite. Men det är som sagt rent personligt

Hasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.