Gissa position

Gråsjödörren var rätt varmt. Du har ”rört” dig i fel riktning. En Hund kan led dig på rätt spår..
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
 
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
 
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
Pjuh! :)
Norra änden av Hån skulle kunna passa in tror jag. På bilden finns edt en del växtlighet på bergen till höger, och det ser ut att vara en del växtlighet vid falkfångarfjället på kartan.

Oavsett om bilden är tagen vid Hån eller ej vill jag utforska oviksfjällen mer känner jag :)
 
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.

Jonity, scenen är din!
 
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.

Jonity, scenen är din!
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.

Tackar! :)

Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
 

Bilagor

  • Bild till utsidan.jpg
    2.4 MB · Visningar: 77
Senast ändrad:
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.

Tackar! :)

Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
Du står på Vålåvalen och fotar mot norra delen av Smällhögarna?
 
En ledtråd är att det löper en gräns mellan den spetsiga toppen i mitten av bilden och den rundade ryggen i bakgrunden.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.