Gissa position i Halland

Nån som kan

ge svaret angående dammarna på föregående sida?

Vad beträffar Kents senaste bild taget med stor teleobjektiveffekt #169 så är vinkeln rätt mycket från söder dvs en bra bit söderut på kusten t ex från Haverdal snarare än från Ugglarp vilket framgår av att man ser gamla spritbyggnaden till höger om vindsnurrorna. Kan det vara jollesegelklubbens byggnad i Haverdal?

Thure
 
Kom på att jag nånstans läst om Särdal och sjöräddning med en "raketapparat" Googlade till http://upplevhalmstad.blogspot.com/2010/07/sardals-livraddningsstation-en.html kan det vara den byggnaden?

Thure

Rätt!

Fd livräddarstationen i Särdal en tidskapsel sedan stationen lades ned 1957 Man har öppet några dagar i
veckan om sommaren och det är väl värt ett besök, jag har förmånen att känna en av guiderna vars far och farbröder tjänstgjort vid stationen.

Fotot togs ifrån Skallen då jag testade farsans systemkamera och jag lyckades fånga både Kullens fyr och Morups Tånge ifrån fotoplatsen.

Kent S.
 
En svår en. Eftersom du vill ha kamera-riktning är väl den udda.
Getterön, sydostlig riktning är det bästa jag kan. Jag tänker oxå att du står på bergsknallen vid femte vik
eller vad den heter.

MVH Glenn
 
De verkar vara en åmynning. De är knepiga för de ändrar sig ju hela tiden. Jag försöker med Suseån och kamerariktning söderut.
 
Snyggt Harald

Det är mycket riktigt Suseån. Jag har precis som du praktiserat vadning med cykel på axeln utanför mynningen. Man planerar nu en ny cykelbro en liten bit uppströms mynningen. Suseån lär ha ett fint bestånd av havsöring. Jag har sett kungsfiskare längs ån.

Har du ny bild?

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.