Gissa position i Halland

Naturligtvis har jag hört talas om Gathenhielm, men inte hans farmor. Fast det var väl hans mor som var från Hjälm, men hon var förstås farmor till hans barn.

Ska vi ta en utsiktsbild nu och hoppas att lite fler är med.

PICT0123.jpg
 
Där har jag också cyklat. Innan man kunde cykla här har jag cyklat på sanden utanför vid lågvatten också och lett cykeln genom vattnet från ån som rinner ut här. Det går ofta fint att passera åmynningar vid Hallands sandstränder om man går en bit utåt där det är grundare än vid själva mynningen. Östra stranden är det inte, men mer säger jag inte, så fler får chansen.
 
Den sportande flickjäntan är på väg på eller längs med gamla banvallen mot Vassbäck/Åsa ifrån Frillesås hållet ungefär här Det skulle isåfall vara Landabukten där ån rinner ut och ön man ser gissar jag kan vara Nordsten och ligger inte långt ifrån Vendelsö.



Kent S
 
Tror

att det är ett helt korrekt svar Kent. Håller du med Harald? Jag minns inte ortnamnen men det stämmer rätt bra med kartan. Jag passerade här på Ginstleden per inlines.

Thure

Edit Harald svarade medans jag kollade karta och skrev.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.