Gissa bajset

Stötte på denna ganska stora bajshög i lokala skogen. Man ska ju alltid tänka hund som mest sannolikt men här kändes det orimligt stort. Den runda bollen närmast foten är typ som en apelsin.
(Skostorlek 47)

Vad kan det vara? Mest sannolika vilda djur är väl älg eller vildsvin sett till förekomst.
20251226_145557.jpg

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!
Jag har sett också sådana stora blajor och stora kottar som älgarna brukar göra invid ett område. Jag trodde då att det var att älgar trivdes där. Men då var det en tidig vår. När knappt all is och har töat bort. Har för mig att jag läste lite om det. Att de kan lägga stora blajjor och sådana typiska stora kottar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips