Gas på kungsleden?

Kan man köpa primus normalgasol i stugorna längs kungsleden? Tycker att de borde finnas till försäljning men man kan ju inte vara säker...

/Magnus

jodå

Jodå, det finns i stugorna som har proviantförsäljning. Tror jag, är inte 100 procentigt säker. Kör själv med spritkök och sprit finns iallafall. Öl finns också, pris 30 kr...

MVH Mats

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Osäkerheten, ack ack ack

"Tror jag, är inte 100 procentigt säker."

Inte jag heller.

Och är man inte riktigt säker så tar man rubbet med sig i alla fall och sedan glömmer man, när man går förbi, att kolla sortimentet tills nästa gång..

Så jag vet fortfarande inte vad de egentligen har för sortiment i de där mystiska stugorna.

Har för mig att Staloluokta-kioskens sortiment diskuterades här för ett tag sedan, och den enda säkra källan hävdade att de hade haft ett överskott på sura Ballerinna-kex något år. Nä, då packar man heller ryggan full med bruna bönor hemma.

Det finns!

Varför inte kolla med "han som har hann' om e'"?

http://www.stfturist.se/bra.asp

(En konstig sida med informationen i popup-fönster. Det går inte att ge en direkt länk. Se under "fjällstuga" längst ner.

Av någon anledning verkar STF ha olika sortiment i norr och söder. I norra stugområdet säljs gasol för 75:- för en 220-grams burk! Rätt dyrt tycker jag. Sen reserverar de sig naturligtvis för att det kan vara slutsålt.

Per

[Ändrat av pery 2001-07-10 kl 08:51]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips