Gas innan Kebb

Ska till keb i början på juli och har en gasbrännare som jag ska använda. Nu blev det flyget istället för tåget och ett litet problem har dykt upp då jag inte kan packa med gasbehållare. Var kan man köpa detta utan att det tar för mycket tid, vill ju ut snabbt i stigen! Säljer dom möjligtvis något i Nikkaluokta?

STF har en stuga precis innan K-leden börjar i Nikka, där finns förutom ett trevligt café även en friluftsshop av enklare snitt. Jag vet inte helt säkert att de har just gas men det skulle förvåna mig storligen om så inte var fallet. Tror du vågar chansa på det, annars ringer du dem för att vara på säkra sidan. Be dem ställa undan en burk åt dig! Ha en go tur!

/A.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
STF har en stuga precis innan K-leden börjar i Nikka, där finns förutom ett trevligt café även en friluftsshop av enklare snitt. Jag vet inte helt säkert att de har just gas men det skulle förvåna mig storligen om så inte var fallet. Tror du vågar chansa på det, annars ringer du dem för att vara på säkra sidan. Be dem ställa undan en burk åt dig! Ha en go tur!

/A.

Nja STF har nog ingen stuga i Nikkaluokta men däremot finns ett privat alternativ där. Har för mig att de brukar ha gas men ring först för att vara säker.

http://www.nikkaluokta.com/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips