Garmin, trasig

Tänkte höra om det finns nån som vet vad som har hänt med min gps. Jag har en Garmin Etrex Legend och när jag startade den idag så är det bara en massa streck över displayen, det går knappt att se vad det står.
Jag har provat o byta batterier, hände ingenting.

Den är ju knappt använd på de 2 år jag har haft den så jag vet inte vad som har hänt.
Kan nån hjälpa mig.

MVH Daniel Larsson

Ett vanligt fel är att displayen tappar kontakten med kretskortet. Ett kontaktdon släpper inuti enheten.
Har du tur kan du fixa det själv. Håll i enheten, med ena handen runt antennen och den andra runt bottendelen. Försök sedan att "snurra" på den, som om du skulle vrida ur en blöt disktrasa, ungefär.
Den skjuvning som då uppstår kan ibland räcka för att få kontakt igen.

Om det inte fungerar får du vända dig till Garmin. Ofta byter de ut sådana enheter långt efter det att garantin gått ut, för det är ett känt fel.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Jag fick samma problem på min Vista. Skickade den till Garmin UK och fick en ny efter ca 10 dagar. Min var också gammal men det var inget problem.

Lycka till/Jan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips