Garmin service

Hade ibland problem med att displayen i min Vista bleknade, eller blev randig. Uppenbarligen på grund av dålig kontakt mellan kretskortet och dispalyen.

Eftersom garantitiden var i det närmaste slut, kontaktade jag Garmins servicecenter i England (min Vista är inhandlad i USA). Skicka hit den, sa de. Efter drygt en vecka kom en helt ny tillbaka.

Sån service kan man inte klaga på, tycker jag.

Anders
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Garantiåtaganden

Samtidigt ger detta svar på den fråga som ställts då och då: Hur är det med garantin om man köper sin GPS utomlands?

Anders
 
fråga

Har uplevt just att displayen blir randig i bland, men det brukar hjälpa att starta om vistan. Var det så problemen började även för dig?

Uffe
 
Japp!

Precis. I början gick det bra att bara bända lite på Vistan, så fick den bra kontakt mellan kretskortet och displayen igen. Men symptomen kom oftare och oftare, samtidigt som de krävde mer och mer misshandel för att försvinna.

Så när den nu var ett år gammal tyckte jag det var dags att reklamera.

Anders
 
skicka till england

Kan man inte lämna in den i sverige, trots att man köpt den utomlands?

Hur mycket kostade frakten och vad behövde man skicka med i paketet?

mvh
Jojje
 
Enkelt

Det är inget problem. Lägg den i en Jiffypåse och skicka iväg, bara.

Vad det kostade minns jag inte. Men det kan de väl upplysa om hos närmsta korvhandlare, eller var posten nu tagit vägen.

Det jag skickade med var ett blad, där jag refererade till vad jag kommit överens med Garmins servicechef i England om, så att det inte blev några "Vad är nu detta?" förvecklingar när grunkan kom fram.

Tillbaka kom en annan Vista (i mitt fall, i andra fall kan det ju bli frågan om att den man skickar in repareras) komplett i kartong. Så nu har jag två datorkablar, för min första skickade jag inte med tillbaka. Praktiskt, för då har jag en i väskan till den bärbara datorn och den andra inpluggad i maskinen hemma.

Anders
 
Garmins fantastiska service

Inköpte i september 2001 en Etrx Summit från Gps Warehouse, kan rekommendera den butiken! Men så i höstas började yttergummit att bli sladdrigt och lossna, försökte limma själv med dåligt resultat. Tog kontakt med Garmin (Europa) i England via meil ang detta,svar skicka hit den bara, köpte madrasserad påse för 65:- och skickade, på ca 1 vecka kom den tillbaka med bud till min bostad skickat med flyg!
Detta kallar jag Service.Ps; den jag fick tillbaka var helt ny, dom hade flyttat över mina waypoints mm til denna TOPPEN GARMIN!!
Jan
 
Dags igen

Nu är det dags igen.
Den andra Vistan började krångla med displayen efter tre månader. Denna gång med ett vitt streck tvärs över displayen.
Skickade tillbaka den till England i måndags. Idag kom en ny som ersättning.

Garmins produkter (åtminstone Vistorna) lämnar en del övrigt att önska, när det gäller kvaliteten, men servicen är fantastisk.

Anders
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips