Garmin Quest versus 60CS

Vilka nackdelar har Quest i jämförelse med 60CS utöver de uppenbara som att man inte kan byta batteri etc? (För blandad användning skridsko, motorbåt, kajak, cykel och kanske i praktiken mest bil). Hur bra fungerar navigeringen i Quest? Jag har läst en uppgift om att man inte kan ändra sin rutt utan att koppla den till en PC. Kan det stämma?
/Peter

Du kan ändra o fixa som du vill, jag har inte stött pâ nâgra bekymmer pâ den punkten.
Nackdelen med en Quest i skog och mark är antennplaceringen, en 60 stoppar du ju lätt i en ficka o lâter antennen sticka upp.
Jag använder en extern antenn till min Quest när jag inte kan bära den i handen.
Om inte röststyrningen och det större minnet för karor är viktigt sâ är nog en 60 bättre "allround".

€ 0,02

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips