Garmin problem

Då är det ju inte USB-anslutningen som knasar i alla fall.

Enhetsmjukvaran uppdateras men inte GPS-mjukvaran?
Det verkar egendomligt att den står i "USB mass storage-läge"?
Då fungerar den väl som ett vanligt USB-minne?
Då kan jag förstå att inte mjukvarorna uppdateras som de ska. Den kommer kanske inte åt GPSen alls utan bara USB-minnet? Går det att ställa in i något annat läge än "USB Mass storage"?

/Peter
PS Som Du kanske märker så har jag ingen aning. Jag bara gissar...
 
Vet inte hur Vista HCx fungerar i det avseendet, men flera nya Garmin fungerar inte alls som en 60 CSx. De nya är i USB drive mode hela tiden (praktiskt taget). Uppdateringen av programvaran sker då genom att datorn lägger in en uppdateringsfil i den drive den ser, och när sen navigatorn startar om hittar den filen, kör den och lägger därmed in uppdateringen i sig själv.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Service

Skickade enheten på service och tydligen var det nåt som inte gick att åtgärda med nån enkel mjukvarunedladdning för jag fick tillbaks en helt ny enhet.
Nu fungerar allt och jag har lyckats ta några spår och mäta några avstånd på markerna så nu känns det bättre.

Tack för alla förslag från alla kunniga personer här på forumet.
 
Vet inte hur Vista HCx fungerar i det avseendet, men flera nya Garmin fungerar inte alls som en 60 CSx. De nya är i USB drive mode hela tiden (praktiskt taget). Uppdateringen av programvaran sker då genom att datorn lägger in en uppdateringsfil i den drive den ser, och när sen navigatorn startar om hittar den filen, kör den och lägger därmed in uppdateringen i sig själv.
Systemmässigt så har jag inte sett skillnad på 60CSX och min Vista HCX. Uppdatering sker i "driftsläge".
 
"Enheter"

Jag sitter här med en 60CSx och när jag ansluter USB-kabel dyker inte enheterna för GPS resp minneskort upp, trots att jag installerat den senaste drivrutinen.

Kommunikationen med MapSource funkar som det ska.
I läget ”USB Mass Storage” kommer man åt minneskortet, men inte själva GPS’en.

Har bestämt för mig att 2st enheter dyker upp i utforskaren med gamla 60C och Coloradon.

Jag tror att det har har varit uppe här på forumet tidigare, men kan inte hitta det nu...
Nån som vet?
 
Jag sitter här med en 60CSx och när jag ansluter USB-kabel dyker inte enheterna för GPS resp minneskort upp, trots att jag installerat den senaste drivrutinen.

Kommunikationen med MapSource funkar som det ska.
I läget ”USB Mass Storage” kommer man åt minneskortet, men inte själva GPS’en.

Har bestämt för mig att 2st enheter dyker upp i utforskaren med gamla 60C och Coloradon.

Jag tror att det har har varit uppe här på forumet tidigare, men kan inte hitta det nu...
Nån som vet?
En nuvi dyker upp som en enhet, men min Vista HCX (tror 60csx är lika) visar ingen enhet i vanliga fall och bara ett minneskort i USB-läge. (sparade spår, karta och poi-fil)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En 60 CSx ska fungera exakt som beskrivs ovan. En Colorado är annorlunda.
Tydligen är en Vista HCx i det avseendet som den äldre 60 CSx.
 
Ok

Tack Gunnar och Anders för svaren.
Då funkar 60:an som det är tänkt, vilket dyger gott bara men vet att det är rätt :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.