Garmin Mapsource - Lösning på problem med Microsoft Visual C++ Runtime Library

Felmeddelande i Garmin Mapsource - Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Library - Runtime Error visade sig bero på installerade kartor som inte var kompatibla med "nya" Garmin Mapsource 6.15.4 (ja, jag vet att de flesta avråder från denna version, men den installerades automatiskt med nya kartor).

Efter lite sökande - Google is my friend - hittade jag ett litet program kallat MapSource Maps Compatibility.exe på http://www.path.cz/forum/download/file.php?id=91 Den version som jag tog hem heter v0.2_beta

Programmet söker igenom installerade kartor och "fixar" de som inte är kompatibla.

Kändes lite obekvämt att tanka hem en exe-fil från Internet och köra men, som sagt, det gick bra. Och nu funkar både "nya" Mapsource och gamla hederliga 6.13.7.

Toppen! Och man kan alltid högerklicka på en fil man laddat hem för att scanna den för virus (om man har antivirusprogram installerat förstås och har en högerknapp på musen..)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips