Garmin GPS Map 60Cx hänger sig

Körde bil i helgen Uppsala - Kolmården tor. Under navigering (hade matat in Sörsjön som destination) hängde sig GPS:en 2 ggr i vardera riktningen. Har för mig att det vid samtliga tillfällen var när den skulle göra en "route recalculation" eftersom jag avvek från föreslagen rutt.
Har senaste firmaware samt CNE v9.

Nån som har liknande erfrarenheter?

--David

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har hänt mig med, men hängningen bestod i att det inte fanns vägar vid startpunkten, därför kunde den inte beräkna ny rutt. Själv ansåg jag att det var en väg, som jag färdades på, o speciellt ny var den inte heller. Efter andra hängningen tog jag ut minneskortet, satte i det igen, sen dess har det inte hänt.

NB. Det var inte "tunnel-syndromet" du fick?? I så fall, updatera systemversionen i burken, kör Web-updater, ibland behövs det göras mer än en gång i sträck för att allt ska updateras (finns två, minst, olika systemprogram i enheten....)

Jag kör 3.30 och 2.90. Kan det vara mitt sd-kort som är långsamt? Det är ett sandisk 512MB.
Rätt va det är när man kör så bara CN försvinner och man kan bara se grundkartan, då är det bara att starta om så funkar den igen.

Jaså, på det viset. Du skrev i rubriken att din GPS "hängde sig". I min värld innebär det att den slutar fungera fullständigt, inte att den inte visar vissa kartor.

Något liknande det du beskriver har jag sett hända vid några tillfällen. Detta då alltid i samband med att jag höll på med att byta mellan visning av City Navigator, Friluftskartan Pro, grundkartan och det som kallas för Marine basemap eller nåt sånt. Den sista hade jag igång enbart för att bli klok på vad det var för något.

Anders

I mitt fall var det "riktiga hängningar" en gång gick edt att starta om med on/off-knappen, i övriga fall var det bara att ta ur batteriet.

--David

Ja, just det, nu blandade jag ihop olika personers erfarenheter, ser jag.

En riktig sådan tvärlåsning har jag inte varit med om.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips