Garmin Etrex venture ???

Var köper man (på nätet) billigast en Garmin Etrex Venture ?

Har det någon betydelse rent tekniskt om man köper den från te.x England (språk, menyer mm...)
Tacksam för svar

Mikael

Vad jag vet...

...så har det ingen teknisk betydelse var du köper grejerna. En GPS som gått via svenska generalagenten är dock försedd med en svensk "manul".

I Sverige så är North Star Trading definitivt bland de billigare. Jag köpte min "svenska" Venture där för 2550:- så sent som i augusti. Observera dock att det inte längre följer med någon kabel till Venture.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Re: Är på jakt jag också...

andersmossing; sa:
Hur blir det med garantin om man köper utomlands? (t ex tyskland) Någon som provat/vet?
Du har ett års garanti, http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=28
När du köper genom en svensk handlare omfattas du av den svenska konsumentköplagen och den svenske importören lämnar dessutom tre års garanti när den säljs genom en officiell svensk återförsäljare.

I första hand pratar man med stället där man köpt om man får ett problem och om det inte fungerar kan man skicka in enheten till Garmins europeiska servicecenter
http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=31

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips