Garmin Dakota 20 eller Garmin colorado 300

Skall nu köpa min första handburna gps. Jag skall ha den till vandring och lite geocaching.Nu kommer jag till frågan vilken av dessa 2 gpser skulle ni rekomendera Garmin dakota 20 eller Garmin colorado 300.Dessa 2 ligger ganska rätt i vad jag har tänkt för pris bild .Det jag vet är att Garmin colorado är en utgående model .Men frågan är om det spelar någon större roll.Sedan så undrar jag i fall det är någon större batteridrift tid skillnad på dom ..

Tryck på Produkter i menyn här uppe så tror jag att det finns lite recensioner. Själv har jag ingen aning.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
En del funktionalitet hos kringprogram och sånt, som kommer efterhand, finns det inte stöd för i den äldre Colorado 300.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips