Garmin Dakota 20 eller Garmin colorado 300

Skall nu köpa min första handburna gps. Jag skall ha den till vandring och lite geocaching.Nu kommer jag till frågan vilken av dessa 2 gpser skulle ni rekomendera Garmin dakota 20 eller Garmin colorado 300.Dessa 2 ligger ganska rätt i vad jag har tänkt för pris bild .Det jag vet är att Garmin colorado är en utgående model .Men frågan är om det spelar någon större roll.Sedan så undrar jag i fall det är någon större batteridrift tid skillnad på dom ..

Tryck på Produkter i menyn här uppe så tror jag att det finns lite recensioner. Själv har jag ingen aning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
En del funktionalitet hos kringprogram och sånt, som kommer efterhand, finns det inte stöd för i den äldre Colorado 300.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips