Garmin Colorado- Avstånd till waypoint

Hej har en fråga som jag hoppas få svar på ang. min Garmin Colorado 300. När jag slår in koordianterna till en punkt (waypoint) ser jag i listan under "waypoint"hur långt det är till waypointen. Men när jag sedan väljer en av dem i listan får jag bara ett lila sträck på kartan på skärmen som visar avståndet mellan punkten där jag befinner mig och till waypointen som jag ska till. Det jag önskar är att se avståndet i meter till waypointen (ser bara vilken hastighet jag håller).
Om jag lägger in en geocache ser jag avståndet i meter om jag går in och väljer under "geocaching" i menyn. så visst borde man kunna se avståndet i meter till en waypoint??

tacksam för hjälp

//Sjobbe

Hej har en fråga som jag hoppas få svar på ang. min Garmin Colorado 300. När jag slår in koordianterna till en punkt (waypoint) ser jag i listan under "waypoint"hur långt det är till waypointen. Men när jag sedan väljer en av dem i listan får jag bara ett lila sträck på kartan på skärmen som visar avståndet mellan punkten där jag befinner mig och till waypointen som jag ska till. Det jag önskar är att se avståndet i meter till waypointen (ser bara vilken hastighet jag håller).
Om jag lägger in en geocache ser jag avståndet i meter om jag går in och väljer under "geocaching" i menyn. så visst borde man kunna se avståndet i meter till en waypoint??

tacksam för hjälp

//Sjobbe

Du kan väl lägga till och ta bort datafält på displayen? Sen kan man ändra vad som visas i datafälten. Det är där Du kan lägga in fuktionen distans till waypoint. Så fungerar det i alla fall på äldre modeller som min Vista. På den kan man lägga in fyra datafält som mest, nackdelen är att då skyms halva kartbilden istället.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jepp. På 60 trycker man Menu-knappen och kan då välja Setup datafields (eller nåt liknande).
Vet inte hur Coloradon fungerar, men visst ska det gå.
Kolla instruktionsboken :)

/Ulf

tack allt kunniga människor där ute, nu var det löst! gå in under "byt datafält" (blir markerad blå) sedan är det vara att vraka och välja mellan allt möjligt!!

//Sjobbe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips