Garmin 76cs eller 60cs

Hallå

Dags att skaffa en ny gps, så här är några frågor, som jag hoppades att ni kunde hjälpa mig med.

Vad är det för större skilnader på garmins 76cs och 60cs?

Kan jag köpa den ena och få allt?

Kommer använda min i skogen och i bilen. Kanske någon enstaka gång på sjön.

Är den ena nyare än den andra?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Men lita inte för mycket på den jämförelsen. Där står tex. att 60Cx inte kan visa tidvatten, vilket den kan för dom har exakt samma mjukvara.
 
Har efter mycket vånda beslutat mig för pensionera min Magellan SporTrak Pro till fördel för en Garmin GSPMAP 76cs. Har beställt från aspid...

Men leverans inom 24h suger... Fedex lyckas att leverera till Sverige på 24h, Fedex har Poståkeriet som underleverantör, där är det sen stopp!

Inget är som väntans tider, jag trodde faktiskt att jag skulle ha prylarna innan påsk.

/Stefan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Välkommen i klubben!

SNEN; sa:
Men leverans inom 24h suger... Fedex lyckas att leverera till Sverige på 24h, Fedex har Poståkeriet som underleverantör, där är det sen stopp!
/Stefan

Jag har en eller flera sändningar från olika delar av världen varje vecka. Allt går bra om Schenker-BTL eller DHL (MZ-budet) får tag i förtullning och frakt inom Sverige. Får Posten tag i grejorna brukar det ta några dagar extra. Alla fakturerar oss tull och moms utom Posten som envisas med postförskott. Postförskott borde inte varit något problem utom att vi har lantbrevbärare så betalningen blir ett problem när beloppen blir stora.

Det snabbaste jag varit med om är ett paket från USA som beställdes en eftermiddag och kom nästa dag! Jag har även varit med om ett paket från USA dom aldrig kom fram med varor för 25 000:-...

MVH/Christer
http://www.clover.se
 
stigvig; sa:
Får Posten tag i grejorna brukar det ta några dagar extra.
Kan det bero på den oslagbara kombinationen av svaga ägare, dåliga ledare och andras pengar?

Lycka till med din 76CS. Jag är mycket nöjd med min egen. Har precis testat att koppla till nRoute 2.3 på laptop och hittade hem med svensk röst. Visst är det fantastiskt.
 
På den gamla, s.k. goda tiden, var det alltid så, att om något skulle skickas med ASG eller Svelast (SJ), fick det vara färdigt en halv dag tidigare, jämfört med om det gick med Bilspedition, för att kunna vara framme samtidigt.

Inget av företagen har samma ägarstruktur idag.

Anders
 
Jämför

Valet skulle för mig vara enkelt.. håll dom i handen och jämför c60 är minder och gjord för att skötas med en hand.

/PO
 
Tvärtom

krutnisse; sa:
Valet skulle för mig vara enkelt.. håll dom i handen och jämför c60 är minder och gjord för att skötas med en hand./PO
Tvärtom.

76 är enklare att sköta med en hand eftersom tummen sitter där den sitter och enkelt når alla knappar samtidigt som du har ett stadigt tag on mottagaren.

På 60 sitter knapparna i nederkant av mottagaren vilket innebär att du inte har ett lika stadigt grepp om apparaten när du ska använda tummen på knapparna.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.