Garmin 60CSX slår av sig

Min Garmin 60CSX har börjat slå av sig. Jag har den på styret på min
MTB så nu undrar jag om det är någon lödning som skakat sönder.
Någon som har haft liknande problem eller hört om någon annan
som haft det problemet.
Har inte varit i kontakt med Garmin ännu, garantin är nog ändå slut.......

Liknande problem uppstår om batterierna glappar lite. Jag bände försiktigt på batteriblecken och la in en skumgummibit för att få batterierna att ligga still under luckan. Ett av de vanligaste problemen på Etrex/60 när man sätter GPS:en på MTB-styret.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
Finns en annan tråd här på utsidan om Garmin 60 som slår av sig. Orkar inte söka efter den men där fanns en till orsak till med samma symptom.

Jag fick tyvärr aldrig till min gamla eTrex Vista C på MC. Det blev nog för mycket vibrationer trots att jag försökte fixa batterifacket på olika sätt. Den funkar klockrent annars men min men nya Vista HCx klarar en även min nya och betydligt mer vibrerande MC (KTM 950SM) utan problem.

Här är förmodligen svaret..

Hej!

Jodå det finns en "tråd" även om detta, en tråd som jag skapade tidigare i vintras. Den går säkert att söka sig fram till, men här är annars länken: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=54083

Jag är övertygad om att det INTE är kontaktblecken till batterierna som är problemet, utan snarare de "inre" kontaktblecken! Så var det på min 60 CS. Den fungerar fortfarande klanderfritt sedan jag öppnat min GPS och hittat den felkällan. En konstruktionsmiss anser jag! Om min 60 CS skulle börja krångla igen så skulle jag löda ditt sladdar för överföringen av strömmen från batterifacket till kretskortet.

Mvh!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips