Garmin 60CSX slår av sig

Min Garmin 60CSX har börjat slå av sig. Jag har den på styret på min
MTB så nu undrar jag om det är någon lödning som skakat sönder.
Någon som har haft liknande problem eller hört om någon annan
som haft det problemet.
Har inte varit i kontakt med Garmin ännu, garantin är nog ändå slut.......
 
Liknande problem uppstår om batterierna glappar lite. Jag bände försiktigt på batteriblecken och la in en skumgummibit för att få batterierna att ligga still under luckan. Ett av de vanligaste problemen på Etrex/60 när man sätter GPS:en på MTB-styret.
 

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

avslutad210712

Gäst
Finns en annan tråd här på utsidan om Garmin 60 som slår av sig. Orkar inte söka efter den men där fanns en till orsak till med samma symptom.
 
Jag fick tyvärr aldrig till min gamla eTrex Vista C på MC. Det blev nog för mycket vibrationer trots att jag försökte fixa batterifacket på olika sätt. Den funkar klockrent annars men min men nya Vista HCx klarar en även min nya och betydligt mer vibrerande MC (KTM 950SM) utan problem.
 
Här är förmodligen svaret..

Hej!

Jodå det finns en "tråd" även om detta, en tråd som jag skapade tidigare i vintras. Den går säkert att söka sig fram till, men här är annars länken: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=54083

Jag är övertygad om att det INTE är kontaktblecken till batterierna som är problemet, utan snarare de "inre" kontaktblecken! Så var det på min 60 CS. Den fungerar fortfarande klanderfritt sedan jag öppnat min GPS och hittat den felkällan. En konstruktionsmiss anser jag! Om min 60 CS skulle börja krångla igen så skulle jag löda ditt sladdar för överföringen av strömmen från batterifacket till kretskortet.

Mvh!
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips