Garmin 60CSx finns nu att köpa i Sverige

60Cx gillar inte Lithiumbatteriers 1.77 V

Nu finns också Lithiumbatterier i AA-format. Men Cx-modellerna gillar inte dessa (fr scigeosatnav 28 jan):

After reading a post over at the Geocaching forums (
http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=121427 ) I tried
some Energizer lithium batteries in my 60Cx and have verified the
problem: The GPS partially plays the startup beeps, and the "GPSmap
60Cx" loading screen comes up for a second then slowly fades away. The
system error log (hit up, right, down, left in the trip computer)
showed "HIGH BATTERY" warnings. The voltage is 1.77v per cell, and they
worked great in my Legend. The 60Cx has otherwise been working great
with some Energizer 2500 mAh NiMHs

Notera att inlägget också anger hur man får fram detaljer i felmeddelande.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag glömde att fråga om baskartan, jag förutsatte att det var svensk/europeisk baskarta. Jag får väl ringa och kolla detta på måndag. Jag beställde fordonskitet också men det kommer hem om ett par dagar så jag hinner.

Jag kollade inte så mycket på priser på övriga men det verkar lite mysko, 60C borde vara billigare.

/Svante

Vad är det för skillnad på 60Cx och 60CSx, är det samma som mellan 60C och 60CS?

Kan man köpa helt blanka microSD-minne till dessa modeller eller måste man köpa minnen med förinlagda kartor för att det ska fungera?

Inga problem än

Jag fick min i torsdags, nu är det söndag kväll och jag har provat apparaten hela helgen. Problemen som norrmännen haft med 60CSx har i alla fall inte jag haft, den fungerar än så länge felfritt.

Jag vet inte så noga vilken version av firmware jag har men det står nåt om 2.00 när jag sätter på den, kan det vara det.

Jag köpte Micros SD kort (512MB) på datorbutiken.se och pluggade i, funkar bra. Väldigt små kort, man får vara försiktig så man inte tappar bort bort dom.

/Svante
[Ändrat av SkogsCalle 2006-02-05 kl 19:32]

Re: Inga problem än

SkogsCalle; sa:
Jag fick min i torsdags, nu är det söndag kväll och jag har provat apparaten hela helgen. Problemen som norrmännen haft med 60CSx har i alla fall inte jag haft, den fungerar än så länge felfritt.

Jag vet inte så noga vilken version av firmware jag har men det står nåt om 2.00 när jag sätter på den, kan det vara det.

Jag köpte Micros SD kort (512MB) på datorbutiken.se och pluggade i, funkar bra. Väldigt små kort, man får vara försiktig så man inte tappar bort bort dom.

/Svante
[Ändrat av SkogsCalle 2006-02-05 kl 19:32]

Var det svensk baskarta på den?

Kopierar man över baskartan mellan microSD eller ligger den i något lokalt minne?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips