Garmin 60CSx efterföljare?

Nån som vet om det är nån ny modell/efterföljare på gång till 60CSx?

Kommer inom hygglig framtid att införskaffa mig en handburen enhet och är mycket sugen på just CSx men är nyfiken på om det är någon ny produkt på gång och om jag därför ska avvakta lite och se.

Det går ju inte att få några indiktationer på Garmins hemsida om sånt. Vore tacksam för lite info om det är nån som sitter på sådan.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vistan

finns i Naturkompaniets katalog och verkar rätt prisvärd jmfrt 60-modellen.

Vad talar för Vistan resp 60-modellen?

Thure

Ett ställe http://www.tecopt.com/artiklar/gps-plotter/garmin-etrex-vista-hcx-handburen-gps/

60-serien har Helixantenn samt uttag för extern antenn. Antennen ska peka med "tummen" upp, men är inte lika känslig för hur man håller.

Etrex har patchantenn och ska ha "platta sidan upp" för bästa mottagning.

Bägge har ju bra mottagning men Vistan är en senare generation. Priset på hemsidan du länkar till ovan verkar bra 2,890 kr inklusive moms finns någon hake?

Jag som är svartvit Legendinnehavare funderar nu på att köpa Vista-hcx. Tror inte att jag missar så mycket jämfört med andra GPSer som nu finns på marknaden.

Thure

I Stores sammanställning framgår ju även de vanliga invändningarna med språk och baskarta.

Men visst kan det göra skillnad. Jag köpte ett kameraobjektiv i New York i förra veckan. Sparade nästan 3000 jämfört med att köpa här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips