Jag funderade just på vad som skulle kunna vara en lämplig kastrull för Svea. Jag vill inte ha titan och inte de där gråa HA-kärlen.
Var hittar ni dessa kokkärl?
/Mats
Svea passar utnärkt i en 12cm billycan!
/tobbe
Jag funderade just på vad som skulle kunna vara en lämplig kastrull för Svea. Jag vill inte ha titan och inte de där gråa HA-kärlen.
Var hittar ni dessa kokkärl?
/Mats
Metakastullerna är lätta och bra men tyvärr får inte sveat plats i dem så det går ju åt lite mer utrymme i packingen.
Annars är Campingaz Twister kit ett tips. Kastrullerna passar runt köket och är i bra storlek för en. De är också staplingbara så att man kan "dubbelkoka". Fås för 199 kronor på pinal just nu. Gasbrännare på köpet![]()
Svea passar utnärkt i en 12cm billycan!
/tobbe
En sån pump till Svea skulle jag vilja ha.
Går det att renovera en sådan ?
Mvh Dan.
Svea, Billycan 12cm med ca 1dl bendin i tanken väger 962g dvs ca 860g med tom tank!
http://www.fotoalbumet.se/Reloaded/bild51845.html
Metakastullerna är lätta och bra men tyvärr får inte sveat plats i dem så det går ju åt lite mer utrymme i packingen.
Annars är Twister kit ett tips. Kastrullerna passar runt köket och är i bra storlek för en. De är också staplingbara så att man kan "dubbelkoka". Fås för 199 kronor på pinal just nu. Gasbrännare på köpet![]()