Gå iland där någon redan är?

Få saker är så skrämmande för främlingar som myror och handikappade stumma, kör man båda ovanpå varandra slipper man sällskap garanterat. I varje fall har vi haft väldigt roligt åt att inga myror och inga ord gör så stor verkan.
go tur
 
:)

Få saker är så skrämmande för främlingar som myror och handikappade stumma, kör man båda ovanpå varandra slipper man sällskap garanterat. I varje fall har vi haft väldigt roligt åt att inga myror och inga ord gör så stor verkan.
go tur

Ormar och nudister kan komplettera dina "motmedel"!
 
Så om det är, säg, ett jordgetingbo i vindskyddet, så ska man inte heller säga till? Det är ju upp till var och en att upptäcka det, dom får väl sitta i det om dom vill?

Naturligtvis kan man inte förvänta sig att få "ha nånting för sig själv", men jag tycker ändå det är helt ok att varna för konsekvenserna om man nu nödvändigtvis vill ha skrikande småbarn till kaffet.
 
Ansvar

Så om det är, säg, ett jordgetingbo i vindskyddet, så ska man inte heller säga till? Det är ju upp till var och en att upptäcka det, dom får väl sitta i det om dom vill?

Naturligtvis kan man inte förvänta sig att få "ha nånting för sig själv", men jag tycker ändå det är helt ok att varna för konsekvenserna om man nu nödvändigtvis vill ha skrikande småbarn till kaffet.

Man kan ju vända på det, ett vindskydd är en plats för alla, då får man låta bli att bullra om andra skall sova, man får hålla skrikande barn borta mm. Handlar om ömsesidig hänsyn oavsett vem som kom först dit.
 
Så om det är, säg, ett jordgetingbo i vindskyddet, så ska man inte heller säga till? Det är ju upp till var och en att upptäcka det, dom får väl sitta i det om dom vill?

Naturligtvis kan man inte förvänta sig att få "ha nånting för sig själv", men jag tycker ändå det är helt ok att varna för konsekvenserna om man nu nödvändigtvis vill ha skrikande småbarn till kaffet.

Självklart ska man varna om man kom dit först och upptäckte ett jordgetingbo, men om man själv bar dit det tycker jag att det vore smakfullare att flytta det till en annan plats där det inte stör istället... ;-)
 
Haha, nog för att man kan jämställa en prematurväckt ettåring med ett jordgetingbo, men ...
Nu var det faktiskt inte vakningsriskens obehag för damerna som jag tänkte på utan den respekt för situationen och mig som jag anser gäller i det läget.
Det intressanta som jag ser det är att tanten, likt de kelsugna tonårsgrabbarna ovan, halvt förväntade sig att JAG skulle flytta på mig.
Min inbjudan att dela med mig var däremot ödmjuk och äkta, vilket illustreras av att nästa sällskap som dök upp, valde att stanna och vi hade väldigt trevligt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
salvion Fråga: Förslag på hur jag gör c.a 50 waypoints i stan att gå efter? Allmänt om friluftsliv 4
akestj Att använda promenader för att gå ner i vikt. Allmänt om friluftsliv 104
saraabeiramar Tillstånd för att gå nära finsk - ryska gränsen Allmänt om friluftsliv 0
waltruz Gå med i frilufsförening som par i 25årsåldern? Allmänt om friluftsliv 5
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Vrba87 Någon som bor eller brukar köra i enafors, storulvån alternativt duved? Allmänt om friluftsliv 4
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
j_felix "Get Out" Köldknäppen 2012. Blir det någon? Allmänt om friluftsliv 3
greyseer Någon som testat det här förstärkningsplagget? Allmänt om friluftsliv 4
Johan__D Tornedalens folkhögskola - någon som vet något om deras naturguideutbildning? Allmänt om friluftsliv 1
pyllan Finns det någon som fått problem men sina knä av att använda MBT skor? Allmänt om friluftsliv 6
andersmossing Waran, någon? Allmänt om friluftsliv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.