Har sneglat på dessa sittdynor med ryggstöd. Någon som har testat och kan ge lite feedback om hur bra de verkligen fungerar, hur mycket stöd de egentligen ger? Antar att man måste sitta med rejäl tyngd på sittdynan för att ryggstödet ska hållas rakt med hjälp av banden.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funkar dessa sittdynor med ryggstöd?
- Trådstartare marp68
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
När jag sitetr på marken. Blir alltid trött i ryggen och vill kunna lutan mig mot något. Vill inte behöva släpa på någon stol etc., utan ha med mig något lätt och packvänligt.Ingen egen erfarenhet, men vad skall du ha den till? Verkar vara en enkel vadderad sittdyna med två spännband som gör att den kan formas till ett L. Räkna inte med att den ger speciellt stöd i ryggen eller på något sätt kan ersätta en stolsram eller något annat fast föremål bakom ryggen.
Tack. Var det dynor med styv baksida som inte böjer sig eller som denna variant, två mjuka dynor?Jag använder motsvarande från Crazycreek. Fanns förut på Vidfors men hittar den inte nu. Funkar alldeles utmärkt, otroligt skön inte minst efter en dag i kajak. Den jag har är dyr men robust och bra. Vet inte hur den i länken ovan står sig i jämförelse.
Precis, på klippor eller annan mark utan något att luta sig emot är det efter stund skönt med något att luta sig emot.
Har en liknande för mina skogsturer och en lättare där man använder liggunderlaget för fjällturer. Har gett uteupplevelserna en helt ny dimension, otroligt sköna att sitta i och ger bra stöd för ryggen som oftast saknas när man är på tur. Bara köpa ... 
Blir nog svårt, då får du sitta med låren mot magen/bröstet.Fungerar de att sitta på utan att ha raka ben? Jag trivs inte alls att sitta med helt raka ben, inte ens när jag ligger på rygg gillar jag att ha raka ben utan har ofta fötterna i marken och alltså böjda knän.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg