Funderingar kring vandringsfilmer

Förresten...det finns en kille som heter Örnmalm, Jakob Örnmalm.. han är störtskön, här är en människa med hjärtat på rätt ställe. Mer positiv människa har jag sällan sett, han fick mig att börja träna, bara sådär från ingenstans.. utan att vi känner varann. Han avdramatiserar allt han gör, oavsett om det är triatlon eller fjällvandring. Grymt vettig kille enligt mig.
Förresten...det finns en kille som heter Örnmalm, Jakob Örnmalm.. han är störtskön, här är en människa med hjärtat på rätt ställe. Mer positiv människa har jag sällan sett, han fick mig att börja träna, bara sådär från ingenstans.. utan att vi känner varann. Han avdramatiserar allt han gör, oavsett om det är triatlon eller fjällvandring. Grymt vettig kille enligt mig.

Inspirerande snubbe!
 
Kanalen ettfriluftsliv tror jag har stor potential att växa framöver. Förutsatt att Johanna känner att hon har tiden och lusten för det. Kanske en kvinnlig variant utav Peter Persson?

VMO [Sweden] är en blandad kanal men finns några vandringsfilmer också.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Själv älskar jag Ronny von Frankeinstein. Mest vardagliga turer på västkusten. Nyttig info för att planera sina egna promenader (om man bor på västkusten), samt underbart gubbig torr humor.
Bloggen och googlekartan är också bra!

För övrigt så tycker jag att det här var en intressant och trevlig tråd :)
 
Kanalen ettfriluftsliv tror jag har stor potential att växa framöver. Förutsatt att Johanna känner att hon har tiden och lusten för det. Kanske en kvinnlig variant utav Peter Persson?

VMO [Sweden] är en blandad kanal men finns några vandringsfilmer också.

Underbara filmer!

Men farliga..jag blev nyligen hooked på att fjällvandra sommartid och nu också vintertid. Det här blir dyrt det:)
 
Förresten...det finns en kille som heter Örnmalm, Jakob Örnmalm.. han är störtskön, här är en människa med hjärtat på rätt ställe. Mer positiv människa har jag sällan sett, han fick mig att börja träna, bara sådär från ingenstans.. utan att vi känner varann. Han avdramatiserar allt han gör, oavsett om det är triatlon eller fjällvandring. Grymt vettig kille enligt mig.
Håller med i allt du skriver. Grymt roligt att se hans filmer!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Utsidan-medlemmen som lägger upp dessa filmer förtjänar en stor eloge: https://www.youtube.com/channel/UCs9I_byAmuKbh2ISGru_8jQ/videos

Vinner nog inga Oscars för redigeringen men de är oerhört intressanta och ofta lärorika. Sett alla och visat för vänner och familj. Uppskattas verkligen.

Tackar, det värmer verkligen 🙂 väldigt roligt att det uppskattas.

Jag tittade också som så många andra på "ettfriluftliv" och tycket att den var väldigt bra. Man får verkligen följa med i hennes tankegångar som går både upp och ner. Och väldigt fina bilder, önskar jag kunde få en sådan bild på Norrskenet 👍
 
Jag gör nog mest filmer för min egen skull, att lägga upp dem på youtube hjälper att få dem färdiga, det är inte lika kul att sätta ihop en film från 70-11 klipp som själva vandringen. Jag hoppas också att eventuellt nån finner något nöje i att titta på dem, jag försöker minimera musik (gör lite egen för att fylla ut där det mest är blåsljud) och skulle gärna eventuellt uppgradera ljudinspelningen men jag vill helst inte bära med för mycket eller lägga ned för mycket pengar heller så kör nog vidare med min gopro session 5 och mobil. Jag är alltför blyg och skulle inte stå ut med att se mig själv prata så undviker det :D
 
Jag gör nog mest filmer för min egen skull, att lägga upp dem på youtube hjälper att få dem färdiga, det är inte lika kul att sätta ihop en film från 70-11 klipp som själva vandringen. Jag hoppas också att eventuellt nån finner något nöje i att titta på dem, jag försöker minimera musik (gör lite egen för att fylla ut där det mest är blåsljud) och skulle gärna eventuellt uppgradera ljudinspelningen men jag vill helst inte bära med för mycket eller lägga ned för mycket pengar heller så kör nog vidare med min gopro session 5 och mobil. Jag är alltför blyg och skulle inte stå ut med att se mig själv prata så undviker det :D
Väldigt fint filmat🙂👍
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.