Funderingar ang pjäxa.

Hejsan folket!

Är väl rätt färsk på detta med långfärdskriskor och glider omkring på ett par Lundhags multi.
Är ju ganska ostabild pga kängorna jag har på mig så nu har jag siktat in mig på pröva löshäl.

Tanken är och beställa ett par Skyllermarks Röda med rottefella bindning.

och pjäxorna som jag undrar över är
http://www.xxl.no/Root/Vintersport/...Control-Langrennstøvel-1314/p/1091778_1_Style

Har köpt mig nya skidor till denna säsong men behöver pjäxor till dom med så min tanke är
och kombinera detta.

Vet att pjäxorna kanske är lite hårda och knalla runt i en heldag men fötterna mina verkar tåla det mesta. :)

Så vad säger panelen?
Skulle dessa pjäxor fungera för långfärdskridskor?

Bjuder på en krasslig bild från helgen med!

Mvh Sven

Bilagor

• 2013-11-24 14.51.08.png
    2013-11-24 14.51.08.png
    241.4 KB · Visningar: 822
Utemagasinet sidan 50

i numret som kom förra veckan har en utförlig pjäxtest för lfskridsko. Finns ett par testade Fischerpjäxor där om jag minns rätt.

Thure

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips