Funderar på en Thomasson kajak

Funderar på att antingen köpa en färdigbyggd Thomasson design kajak eller bygga själv, vilken typ/modell anser ni vara mest passande för Ångermanälven och Västernorrlandskusten?
Gillar designen på Black Pearl och Nanoq och havsracern ser bra ut men kanske lite väl lång.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tyvärr har du sannolikt för långa ben för att få plats bakom främre skottet. Kajaken finns I Falkenberg. Prisförslag 6000 Kr.

Thure

Om du överväger att skaffa en Black Pearl bör du ha i åtanke att det är ganska begränsat utrymme för packning till övernattningsturer. Men det går om man packar snålt!
Det är väldigt roligt att bygga själv, kan jag intyga! Har byggt både en BP och en Frej i stich-and-glueteknik. Lätta blir de också!

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Om du överväger att skaffa en Black Pearl bör du ha i åtanke att det är ganska begränsat utrymme för packning till övernattningsturer. Men det går om man packar snålt!
Det är väldigt roligt att bygga själv, kan jag intyga! Har byggt både en BP och en Frej i stich-and-glueteknik. Lätta blir de också!
Tänkte mest ha den till motion och enstaka övernattningar så packutrymme är inte någon störra prioritet. Går det att köpa färdiga ribbor eller måste man hyvla ner dom själv?

Tänkte mest ha den till motion och enstaka övernattningar så packutrymme är inte någon störra prioritet. Går det att köpa färdiga ribbor eller måste man hyvla ner dom själv?
Då klarar det sej med packutrymmet, du behöver dessutom ha en större BP än jag har så då ökar packvolymen lite.
Min BP är med plywoodkärna, så jag har inte så stor koll på strip-byggen mer än att det brukar vara gran och så kvistfritt som möjligt.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.