Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funderar på att ta mig upp till fulufjället över kristi himmelfärd. Är det någon som vet hur mycket snö eller blött det brukar vara i slutet av maj. Ska jag fundera på längre söderut istället. Någon som har tips och idéer?
Hej,
Har varit uppe krisithimmelsfärd och nationaldagen. Förstnämnda var det ffa blåsigt och lite småkallt men i stort snöfritt förutom på sjöar och liknande. Det mesta är borta till nationaldagen (iaf ingen snö som är i vägen). I år är det redan snöfritt i Idre (var uppe förra veckan) och om inte vädret helt slår om borde det vara helt lugnt att åka upp och vandra.
Kolla med Rörsjöstugorna om du vill ha mer info.
Mvh Josefin
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...