Fugawi + *.rik

Hur får man in lantmäteriets kartor i rik-format i Fugawi?
Av tidigare inlägg har jag fattat att det skall gå men jag har då inte lyckats. Har bara lyckats med bmp, jpeg osv.
/Magnus

Rik + fugawi

Det är en plugin (tilläggsfil) som man köper från Fugawi. http://www.fugawi.com/docs/mtoposwed.html 40$ kostar det. Anledningen till att det inte ingår default är väl att Lantmäteriet skall ha sin licenskostnad för att Fugawi skall få använda pluginen.

Förhoppningsvis kommer Des Newman med en motsvarande plugin till OziExplorer. Han håller på att labba med detta, men jag vet inte mer än att han sa att det ev kommer.

/Lod

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
RIK stöd i Ozi Explorer

Jag har stöttat Des Newman i hans utveckling av RIK stöd för Ozi och har själv en helt fungerande utgåva (beta) av Ozi där denna funktion finns med!
Skälet till att detta inte släppts ännu är problem med licensiering av lantmäteriets kartmotor för RIK formatet. Des, jag och Christer Afzelius jobbar på detta för närvarande och förhoppningsvis kommer det att släppas en "plug-in" till Ozi i närtid.

/Mvh Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips