Frystorkat, var köper man det?

Hej!

Vet någon var det finns en butik med bra utbud (dvs inte naturkompaniet, sportkompaniet etc) av frystorkad mat? Var kan man ex köpa Wildlife, REAL.. vill ha lite mer att välja på än 1-3 olika rätter :)

Mvh

Erik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
mat

På KG Jonsson här i Stockholm finns endel att välja på, de håller ganska låga priser.. Men tja.. det är ju inte billigt ändå..

/Johnny

Skulle du ha vägarna förbi Jönköping kan jag rekommendar inköp av Real Turmat i en butik som heter Klätter&Friluft. Han brukar ha alla sorter hemma och har bättre pris än andra sportbutiker och köper man flera påsar kan man få rätt generös mängdrabatt!
Mvh BrittMarie

Lämmel; sa:
Hej!

Vet någon var det finns en butik med bra utbud (dvs inte naturkompaniet, sportkompaniet etc) av frystorkad mat? Var kan man ex köpa Wildlife, REAL.. vill ha lite mer att välja på än 1-3 olika rätter :)

Mvh

Erik

Vanliga matbutiker har förstås påsrätter som kan kombineras till betydligt billigare och mer välsmakande
anrättningar än ex.vis Blåbandspåsarna och
REAL och de där riktigt hemska, Wildlife eller
vad de heter.

Dessutom kan man ju kontrollera poritonens storlek
på helt annat sätt.

På mina senaste resor har jag t ex använt Blå Bands
vegetariska färssåser blanded med Barillas treminuters
spaghetti.
Ta bara lite mer vatten än vad det står på påsen.
Mättande och bränslesnålt.

Eller kan man använda påssoppor, Knorr och liknande
och därvid förstås minska vattenmängden jämfört med
receptet på påsen.

ej exportera mat....

snurr; sa:
http://www.xxl.no har billig REAL mat. Vet ikke om de sender til Sverige enda. (De er en stor norsk kjede, som er i oppstartfase med webløsningen)

http://www.xxl.no/index.asp?catalog_name=XXL&category_name=0349

Förra sommaren så fick inte real skicka mat direkt till privatpersoner i Sverige. Mottagaren måste vara registrerad "livsmedelssäljare" eller något i den stilen. Min sportaffär var det inte men det var bara en formsak att fylla i en blankett och så kunde de ta hem mat från real åt mig. men som sagt, det var gick inte att få skickat som privateperson sommaren 2003. Vet inte om lagarna förändrats sedan dess.

/Patrik

Tack för tipsen!

Det blev en del frystorkat från getout! Bra service där! Lite dyrt med frystorkat dock, nästa år blir det nog att göra lite egen frystorkad mat!

Nu bär det iväg till Ritsem för en 8 dagars tur i Sarek!

:)

Erik

Jag skulle vilja tipsa om OBS!, Willys och alla andra välsorterade matbutiker. Dom har faktiskt en del sorters bra och framförallt billig frystorkad mat. Kika bla efter Findus frystorkade. Dom har en rismix och en nudelmix. Funkar kanonfint.

Blåband

Blåband har 3st. bra och goda rätter. Bolognese, Thai och Tandoori. Behövs bara 4,5 dl. vatten samt pasta, ris eller nudlar. Finns i alla matbutiker. Thai kan rekomenderas med risnudlar till.. Tandoori med snabbris och sist med inte mins Bolognese med, jo ni gissa rätt pasta. =-)
Kosta ca. 14kr/st. beroende på butik.

//Mattis.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips