Frystorkade räkor

Jag har letat efter frystorkade räkor sedan Mountain House slutade med det för ett antal år sen. När jag googlar på det nu kommer det upp som hundmat och kattmat. 100% frystorkade räkor. Kan det funka även som människomat tror ni?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tror mycket av hundmat och kattmat (särskilt blötmat) kan vara av väl så god kvalitet som billigare mat från människomathyllan. Jag kan inte svara för just räkor men är du osäker så prova hemma först, Magjuska hemma är ju enklare hanterat än på tur.
Katter har väl sämre munflora än hundar om man kan välja vad man blir biten av, men vet inte hur deras inbördes tålighet mot bakterier är.
Skojade/travesterade inte Lorry kattmatsreklamen på SVT för länge sedan (pre-PK) om detta: "Whiskas, när mormor själv får välja!"

Här är en som provar för att slippa tillsatser (oklart om hon är mormor):

/Patrik, vars katt äter torrfoder och det ser väldigt torrt ut och jag har inte provat

Får kväljningar bara jag tänker på frystorkad fisk/skaldjur. Den stanken kräver att man är i Sarek när man öppnar förpackningen så man är långt från civilisationen. Frågan är vad myggen anser?

Brukar finnas torkade skaldjur av diverse sorter i affärer med mat från Syd- och Sydostasien. Jag förser mig regelbundet i en affär som drivs av ett gäng från Bangladesh. Finns även grov- och finmalda - kompakt i ryggsäcken och bekvämt att smaksätta en gryta med.

Jo, stanken är inte att leka med. Jag är belagd med förbud under skilsmässohot att torka fisk och skaldjur hemma, så tur sådant går att köpa färdigt. De brukar vara förpackade i riktigt tjocka pansar-plastpåsar, och det är knappt så det räcker - så byt inte till tunnare i överdriven gramjakt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips