Jag kräver en TJOCK man.
En byråkrati har alltid en förmåga att "göda sig själv", den börjar som en service, tex Vägverket som ursprungligen hade en grundläggande uppgift. I takt med att byråkratin sväller så får den ett självändamål, till slut behöver byråkratin en egen "sevice". När sedan arbetsuppgifterna minskar på grund av ekonomiska orsaker måste man konstruera arbetsuppgifter.
Ja så måste det ju vara. Alla i statliga verk är onda och vill bara konstruera arbetsuppgifter åt sig själva. Tack för att du öppnat mina ögon
Christian
När Du påstår att jag skriver/anser samma om alla som arbetar i statliga verk så är det helt och hållet en produkt av din egen fantasi.
Jag är ganska förvånad över det sätt som Du överreagerar på mitt inlägg, men anledningen till detta finns nog inom Dig.
Skyltar med ensamstaende pappor dâ?
http://www.vv.se/templates/Roadsign____20477.aspx
Det kommer att bli jobbigt för Vv att uppdatera alla skyltar sâ det blir rättvist.
Nä, spara dom pengarna till vägunderhâllet istället.
Ursäkta mig, glömde ett tag bort att ironi oftast går spårlöst förbi på ett forum.
Men för att vara allvarlig. Det du skriver om vägverket är ganska elakt och jag tror inte du ens ligger nära sanningen av din analys. Hade jag jobbat där hade jag nog kallat det för osakligt angrepp och blivit förbannad. Nu är jag mest förundrad.
mvh Christian
PS. sen kan du sluta analysera vad som finns inom mig. Det har ingen lyckats med förut och jag tänker inte bli analyserad av dig.
Om man använder mina och alla andras skattepengar till rent nonsens så har vi alla som betalar rätt att ha en åsikt om detta.
Herr/Fru consono. Jag orkar inte ta en debatt om vad jag sa och vad du sa. Jag tror både du och jag vet att jag var ironisk i mitt första inlägg (att det står så i mitt andra kan ju vara en klar hint om detta). Att ironi är svårt vet jag, men tydligen underskattade jag svårigheterna.
Fast ibland blir ju "rent nonsens" symbolfrågor. Det kan vara värt att lägga ut pengar på att tramsa med sånt här för att frågan om till exempel hur våra "neutrala" symboler utmålar verkligheten ska lyftas.
Det normala, neutrala är ofta det manliga. Den normen bör brytas och det här är ett sätt att lyfta den frågan. Sen kan man såklart ha åsikter om det är rätt tänkt i det här fallet, eller om det motverkar sitt syfte.