Hoppas du har kartan (Skåne Sydost eller Friluftsatlas Skåne) och har sett att sträckan har tre vindskyddstecken samt ett antal campingplatser. Kusten är bebyggd eller Naturvårdsområde, Skjutfält. Så mitt enkla svar blir sommartid väldigt knepigt, jag har gått sträckan vintertid, men åkt hem eller bott under tak. Vandring i Skåne skiljer sig rätt mycket från övriga landet, Gott om Värdshus, restauranger, vandrarhem och hotell. Det blir mer kontinentalt stuk. Annorlunda och trevligt men inte så tältvänligt Ystad till Borrby 39 km är en rejält lång förstadag så tänk om och glöm tältning eller välj annan bit. Jag rekommenderar Brantevik-N Åhus, buss till starten och buss innanför målet,två skjutfält och några få naturskyddsområden, ljuvligt vackert, men planera ditt driksvatten. Det är nyttigt att titta på
https://www.forsvarsmakten.se/sv/or...lt-och-avlysningar/#!/area/ravlunda-skjutfalt så du kan bestämma om det är ok att gå på stranden eller runda skjutfälteten inomlands. Rinkaby heter skjutfält nr två.
go tur