• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Hej

Hittade den här tråden på utsidan och det låter som en helt strålande ide. Har ni några intressanta sommarplaner. Jag är intresserad av att vandra tex eller paddla kajak.

Mvh Elin
 
Onsdagspaddling Nationaldagen

Hör av er ni som känner för att ta en sväng med utgångspunkt från Björkvik (på Ingarö) igen. Jag är slöpaddlare, och med tanke på vädret blir det nog inte många kilometer avverkade, man måste ta det lugnt i solen;)

/Kalle
0706.78.7157
 
Någon som har något på gång på västsidan av Vänern, mellan Karlstad, Åmål, Trollhättan ungefär.

Nicklas
 
Re: Onsdagspaddling Nationaldagen

Kalle G; sa:
Hör av er ni som känner för att ta en sväng med utgångspunkt från Björkvik (på Ingarö) igen. Jag är slöpaddlare, och med tanke på vädret blir det nog inte många kilometer avverkade, man måste ta det lugnt i solen;)

/Kalle
0706.78.7157

Skulle vara kanon. Hur dags tänker du dig? Sommarfest med jobbet i kväll, så det kan vara lite trögstartat i morgon...
 
Re: Re: Onsdagspaddling Nationaldagen

GustavOh; sa:
Skulle vara kanon. Hur dags tänker du dig? Sommarfest med jobbet i kväll, så det kan vara lite trögstartat i morgon...

Jag är någorlunda flexibel...men jag har tänkt mig en tidig morgon med lättfrukost, och tidigt, ca åtta-halv nio i Björkvik, för att ta en skön brunch på någon holme.

/K
 
Re: Re: Re: Onsdagspaddling Nationaldagen

Hmm, nä jag är nog inte att räkna med för en tidig start.

Hoppas du får med dig nån morgonpiggare.
 
Hejsan...
Tänkte säga att jag också är på idéen.
har dock inte lust att läsa alla 21 sidor.

bor i stockholm å skulle mer än gärna hak på.
 
Ja, friluftssinglar borde ju finnas en del, så varför inte åka ut på äventyr tillsammans. Forumet verkar vara stort och ha pågått länge, så man måste nog komma med ett förslag om det ska ge något. Kanske någon är sugen på att paddla lite kanadensare på någon forsrik liten å i sommar? Varför inte veckan efter midsommar? Alternativt vore en cykling i lagom mak en vecka med stop för sevärdheter en annan idé.
 
Träff lördag 16:e juni.

Lördag den 16:e juni blir det aktivitet i form av vandring och för de som vill, simning, kajakpaddling, restaurantbesök. Bastu och övernattning går att ordna om det finns intresse.

Tag buss 474 från slussen mot Hemmesta. Den avgår från slussen 08:05. Kommer till Gustavsbergs centrum 08:28. Byt till buss 428 mot Björkvik. Framme 09:04.

För morgontrötta går nästa buss 428 kl.10:06.
Jag kommmer att kunna nås via SMS: 0706244655 eller mail: 0706244655@euromail.se

Vi kommer att börja med vandring på Björnö. Därefter tar vi nya beslut allt efter tycke och smak.

För er som vill prova på simvandring kan jag rekommendera vattentät ryggsäck som är fastbunden med ett 1,5 meter långt snöre runt midjan, snabbtorkande multisportskor och tunna syntettights.
 
Hallå!
Jag tänkte föreslå sommarkvällsaktivitet för oss som är här i Linköping.
Nästa vecka någon tidig kväll ta oss ut till Tinnerö eklanskap, koka kaffe (eller te) och ta det lugnt.
Jag har kaffe samt 2 st trangiakaffekannor + 1 st mokabryggare. Jag har 1 st fotogenkök, 1 multifuel och en gasbrännare :D Det är kaffe för 10 personer ungefär :D
Är det någon som är sugen att hänga på?
/nisse

schweingaard; sa:
Jag är på!
Jag anmäler mig härmed som singel!

Jag är snygg, trevlig, ödmjuk och singel, sedan är jag diplomerad massör och kan dansa tango! :D
Stockholm ligger nog nära för mig, men om det finns kvinnliga singlar i Linköpingstrakten så har jag mitt mini-trangia här så vi kan ge oss ut och koka kaffe på något hygge någonstans (fast jag har iofs inte hittat särskilt mycket skog häromkring).

/nisse :D
 
Häng med Hemavan -> Ammarnäs 25/7

Häng med och vandra på sydligaste delen av Kungsleden Hemavan - Ammarnäs 25/7 ->

Söker någon, gärna flera att vandra med då min tilltänkte kamrat hoppat av.. Roligare ju fler man är! :-D

Åker upp från Göteborg till Hemavan via Oslo - Trondheim - Mo i Rana och sedan bussen över till Sverige.

Stugtur med lagom långa dagsetapper.

Har gått Abisko - Kebne - Nikkaloukta 2005 och tidigare.

Hör av dig/er !

benjon66@gmail.com
/Bengt
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.