Friluftsprykar i Ullared

Om man är lagd åt hållet "hitta smarta friluftsprylar där man minst anar det" är det nog helt rätt ställe!

Syntetskjortor, underkläder, kökspryttlar... bara fantasin sätter gränserna.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kom på en grej till: handdukar!
Lär gå att hitta bra viskostrasor för några spänn (kallas PacTowl och kostar över hundralappen när man hittar dem i dyrbutikerna).

Kikare

Vi var där förra Fredagen. Sambon ville dit på sin födelsedag! Jag köpte ny kamera veckan innan, så det blev mest hon som handlade :(
Men mittemot entren ligger något matställe, bakom det på andra sidan parkeringen ligger Granngården och några andra butiker. Man kan gå mellan dem och tänker knappt på att man byter butik, i en av dem hade de en gul liten kikare som kändes trevlig vid en snabb anblick. Den var liten, men kändes ändå tung och gedigen. Absolut inget plastskräp, den borde tåla en hel del stryk. Det stod waterproof, har för mig att den skulle vara dränkbar. Kostade 299, så det var absolut inget att ockerpris. Hade jag haft pengar skulle jag köpt den, men nu är det annat jag måste prioritera.

Pentax W10 är dyrare på Gekås än Clas Ohlson, Cyberphoto eller Scandinavian.
Gekås är tar 99kr för Hamas lilla stativ, Kjell & Co tar 74kr. Så det lönar sig att kollla priserna hemma först. De är inte alltid billiga.
Såg idag att Elgiganten säljer stativet för 149kr!

Re: Re: Kikare

Nordesjö; sa:
Häpp! Där ska man köpa spenförband från Snögg och diskborstar från DeLaval! Världsbäst.

Jag blev för många år sedan tipsad om att köpa spenbalsam på Granngården och ha till händerna. Dyrt, stor tub som aldrig tog slut och torkade. Men ruskigt bra för händerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips