• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsnörd - jag - inte alls

Är det bara jag som har upptäckt att rätt svarta underställströja är elegant under kavaj?

Jag brukar köra med min Tierra Midweight (säljs inte längre), men en ullundertröja funkar nog fint också.

Det går alltså att smyga in friluftgrejerna!
 
Tydligen är slitna läderkängor helt ”rätt” nu till hösten, enligt någon artikel i någon tidning (Metro?).

Tyvärr tror jag inte Lundhags funkar, de menar nog Timberland eller Clarks...
 
Gör som jag

Jag har upptäckt ett bra trick.
Köp utekläder som ser hyfsat civila ut. Sedan kan du "slita in dom" på jobbet, och ta ut dom i skogen när de inte längre ser ut som tagna direkt ur naturkompaniets katalog.

Jag menar att se ut som skogsmulle på jobbet är väl en sak, men vem vill ertappas i naturen i hela, rena, nya kläder?
 
GustavOh; sa:
... men vem vill ertappas i naturen i hela, rena, nya kläder?

Nej, det vill man ju absolut inte!!

Förra året hade jag köpt ny ryggsäck, nya byxor och kängor till fjällvandringen och jag tyckte jag såg ut som om jag aldrig förr hade satt min fot på en fjällhed... Så jag blev väldigt belåten då jag av en stugvärd fick höra att "du ser så rutinerad ut så du behöver nog inga råd av mej..." som svar på en fråga.

Nördigt, eller???

BM
 
Modet har i århundraden plockat upp influenser från dels sport och dels krig. Fracken var ursprungligen ett plagg avsett för ridning.

Inse att du är en trend-setter (med extremt god framförhållning!), luta dig tillbaka och invänta den tid när GoreTex är kläd-kod för Nobelfesten! :)

Med vänliga hälsningar,
Aina
 
Inte värre än andra värstingar

Din fråga påminner mig om definitionen på en alkoholist.

Dvs en som dricker mer än doktorn.

I mina ögon är ditt beteende helt normalt.

Varför skall du köpa ett par byxor som du inte kommer att använda?

Hjärntvättning, KBT förälskelse etc kan kanske ändra ditt beteende men varför???

Thure
 
Re: Inte värre än andra värstingar

KBT mot dyra-utekläder-fixering? Att jag inte har tänkt på det...
Har just handlat kartor, strumpor och annat som inte riktigt var meningen :)


[Ändrat av marga 2006-09-15 kl 16:19]
 

avslutad210712

Gäst
Peifen; sa:
avslutad210712; sa:
Skulle på ett dop häromhelgen och insåg att mitt förråd av "vanliga" byxor är rätt litet

Varför inte hålla dopet i skogen! Då blir softshell plötsligt helt rätt! :)

Ojojoj då känner du inte barnets moder. Undrar om hon någonsin satt sin fot utanför asfalten *S*.

Vill dock meddela att det finns ett visst hopp om bättring då jag börjar fundera på att återigen köpa mig ett par jeans. En oroande faktor är dock att det känns som att mitt missbruk börjar ta en annan riktning. Efter att under några år ha trappat ner till ITAB känns det nu som att suget från Fjällräven, Haglöfs, Lundhags osv återigen trappas upp vilket naturligtvis är lite oroande ekonomiskt sett. Förhoppningsvis kan jag hålla mig från de verkligt tunga sakerna som asterix och glättermusen men man vet aldrig.

Appropå "finansieringen" så har Hägglunds i Luleå haft inbrott i sin nya butik. Tjuvarna har tagit sig in genom ett smalt hål i taket och det är framförallt de dyraste kvinnokläderna som tagits. *hrm* Är det någon mer än jag som ser ett samband mellan tjuvarnas smålek och valet av stöldgods.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.