Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende?

Mitt frilufsprylintresse är överdrivet men jag vet flera här som är värre.

Men funderar man på det. Hur många är inte väldigt fixerade vid mode. Det känns nästan som om normen är att vara fixerad och då kan man anta att de flesta människor överdriver inom något.

En fördel med att vara intresserad av prylar är att jag i alla fall gör ordentlig research och egentligen så köper jag inte så mycket utan är mer noggrann men vad jag köper.

För min del har det varit en kombination av flykt och tillfredsställande. Flytt från det jag hatat att göra och gjort det jag velat. Har egentligen aldrig fattat varför man ska hålla på med något man inte vill för att man är förmodad att göra det. Nu har jag ett bra jobb. Det var en fördel. Slipper man fly från det. Sen har jag gjort allt jag velat göra förutom att ha ett fint hem. Det sistnämnda jobbar jag och sambon på.

Vad gäller prylar har jag gjort felköp och skaffat nya saker när erfarenheten vuxit. Visst är det kul med prylar men har väldigt sällan köpt saker som jag inte har användning för. Ska man jobba behöver man bra verktyg. Ju mer krävande jobb desto dyrare prickskyttegevär. Man tjänar in det mångdubbelt på en kula. Det är sådan marknaden är.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Varför måste man använda så stora ord? Jag skulle vilja kalla det för en hobby. Tycker det räcker så.

Varför måste man använda så stora ord? Jag skulle vilja kalla det för en hobby. Tycker det räcker så.

Då känns de mer som en livsstil för min del...då man lägger absolut största delen av fritiden på friluftsliv....nu har de blivit att man är ute i tält minst varannan i månaden o utöver de förbättras utrustning o de spanas på nätet dagligen efter bra o ha prylar..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips