• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

friluftskompis i södra Småland?

Klättring för noviser?

Såg den löpande diskussionen. Har länge letat efter någon/några som gillar klättring och som är relativt noviser då jag är det. I den egna vänskapkretsen är intresset för både friluftsliv och klättring minst sagt svalt. Hör av er om någon är sugen framåt på att klättra i klätterhuset tillsammans...är juh lättare om man har en kompis som säkrar :)...sen är det ju bra mycket roligare med.
 
carl44; sa:
kessie; sa:
Hejsan, här är en till i södra småland, just nu bor jag i Ljungby och tar mig lätt till växjö om något händer där. Jag hittar gärna på en massa! Någon som klättrar kanske, jag har precis börjat.

Mvh
Kathrine

Hej Har du gått någon klätterkurs? Bor också i Ljungby och har planer på en klätterkurs, har kollat in Halmstad klätterklubb som verka bra. Hur är det i Växjö, är det någon bra klubb?

mvh Fredrik


Finns ingen klätterklubb i Växjö men det verkar som en är på G... Om man vill så kan man gå en inomhusklätterkurs på idrottshuset. Kurserna kör igång i mitten av februari.

Mvh Micke
 
Creative; sa:
Aha...det visste jag inte. Är kursen i idrottshusets regi då eller? Och någon aning om mad det skulle kosta??

Det kostar 740 kr för fem tillfällen á 2 h. Går tisdag och torsdagkvällar kl 19:30. Det är idrottshuset som håller i regin ja.
 
blev det något klättrad?

jag har börjat klättra för ett tag sen, brukar var i idrottshuset i växjö. det skulle var bra mycket roligare att att ha lite folk att träna med.
så om intresse finns är det bara till att svara
 
Hejsan
Jag är igång lite sporadiskt, har nu tänkt klättra minst varannan vecka och då gärna i växjö. Har ev två jag ska klättra med härifrån på söndag kväll, häng på då!!
Stefan, jag kan inte maila dig men hör av dig på min mail!

Ha det bra!
Kathrine
 
Vandringar då?

Såg att tråden varit inaktiv ett tag men istället för att börja på en ny så fortsätter jag på den som redan finns... Är det någon som är intresserad av vandring, helst fjället men även i och runt Växjötrakten är av intresse. Gick smalspåret mellan Växjö och Rottne för två veckor sedan och tar gärna lite fler helgturer och gärna med sällskap :)

Har du hund så får den väldigt gärna följa med.
 
vandring, paddling??

Ja nu fortsätter jag också på en tråd som verkar ha varit inaktiv ett tag....Jag är nyinflyttad till växjö skulle gärna träffa folk som också vill ut i naturen. Ni som har skrivit tidigare- Vad händer på friluftsfronten i Växjö??:)
Stina
 
Egen Smålandsgrupp på forumet

Kanske skulle ha en egen grupp för Småland här på forumet så som Östergötland och Stockholm har.

B.E
 
Grupp eller mailkontakt.

Kanske skulle ha en egen grupp för Småland här på forumet så som Östergötland och Stockholm har.

B.E

Det låter väl som en klok idé, hur skaffar/får vi en sådan? Jag själv brukar visserligen bara skicka en massa mail och konversera med folk på det viset...

/Henrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.