Friluftsklubb i Umeåtrakten? (med havskajak)

Jag provade på havskajak i somras och tyckte det var helt underbart! Men jag har inte råd att skaffa en egen direkt. Självklart vore det trevligt att paddla tillsammans med andra också!

Finns det någon lämplig klubb att ansluta sig till i Umeåtrakten?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
UKK har sommaruppehåll givetvis... men åter 15 aug. Den som väntar på nåt gott!

Vet du om de har fina havskajaker?

Har också lite planer på att inleda en kajakkarriär på turistnivå. Har i dagsläget absolut inte råd med egen kajak och blir nog hyra/låna isåfall. Kommer till Umeå i slutet av augusti och kanske hinner med lite paddling innan isen ligger. Inte omöjligt att man stöter ihop ute på det blå:).

De har nog några plastkajaker till utlån / hyra vid medlemsskap och tilläggsavgift.. Annars finns uthyrning hos vissa enskilda firmor. Jag misstänker att man inte får göra reklam, så googla! :)

Jag har tittat i lite turistbroschyrer och upptäckt att det finns ett tiotal olika platser att hyra ifrån.

Sedan finns det till och med arrangerade guidningar där man betalar 550-650 kr för kajak och utrustning och då åker man i grupp med andra turister. Det kan ju va nåt man gör max en gång...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips